2022_RTK_001_logo

 

Odsjek za slikarstvo u Noći muzeja 2022

Odsjek za slikarstvo u Noći muzeja predstavlja se izložbom Rad, tekst, kontekst (jer greška je dio svijesti)

Rad, tekst, kontekst (jer greška je dio svijesti)

Ponešto o dosadašnjem iskustvu.

Izložba  Rad, tekst, kontekst (jer greška je dio svijesti) predstavlja kontinuitet suradnje studentica i studenata dvaju splitskih fakulteta (Filozofskog fakulteta i Umjetničke akademije) pokrenute još 2017. godine pod imenom Rad, tekst, kontekst (oblici kolaborativnih praksi) i nastavljene 2019. godine izložbom Rad, tekst, kontekst (izložba koja vas čuje), a s ciljem intenzivnijeg studentskog druženja i zajedničkog organiziranja te postavljanja izložbe. Stoga se i ove godine, 17. studenoga, u Palači Milesi na splitskom Trgu braće Radića 7 otvara izložba na kojoj svoje radove pokazuje petnaest studentica i studenata Odsjeka za slikarstvo UMAS-a u kustoskoj suradnji s pet studentica Odsjeka za povijest umjetnosti FFST-a. Nakon splitskog izložba će početkom 2022. godine imati i svoj zagrebački termin i to u prostoru Galerije SC i rotondi Francuskog paviljona.

Razgovor o grešci kao platformi građenja izložbe.

Inicijalni okidač ovogodišnjoj suradnji i izložbi bio je razgovor o Gorkom Žuveli i njegovom umjetničkom opusu. Gorki je svojim umjetničkim, akademskim i društvenim doprinosom trajno obogatio kulturnu povijest grada Splita i u toj će povijesti, između ostaloga, ostati upisan kao jedan od važnih pokretača i osnivača Umjetničke akademije u Splitu i njezina programa. Nadalje, apostrofirani dijalog umjetnika i publike bio je polazišnom točkom njegove prve samostalne izložbe održane u Galeriji suvremene umjetnosti u Zagrebu 1976. godine kada se kao jedna od ključnih sastavnica njegova diskursa artikulirala greška. Etabliranjem greške kao važne umjetničke materije, autor provodi svojevrstan eksperiment koji rezultira kreativnim dijalogom i neminovnim propitivanjem općeprihvaćenih pojava i postupaka. Greška predstavlja spektar stvaralačkih mogućnosti, pluralitet životnih iskustava, neizbježnu i dobrodošlu posljedicu izražavanja. Ona je konkretizacija prijestupa koji kod Gorkog Žuvele ipak odolijeva isključivosti negativnog određenja i umjesto toga predstavlja neizvjestan te neiscrpan izvor plodne konceptualne umjetničke prakse.

jer greška je dio svijesti


jer greška je dio poruke


jer greška je dio rada


jer greška je naivna dobra stvar


jer greška je načelo angažiranosti


jer greška je nepoznata

 

(Gorki Žuvela, 1976.)

 

Promišljajući o zadanoj tematici, materijalima i tehnici, studentice i studenti Odsjeka za slikarstvo Umjetničke akademije u Splitu stvorili su niz intrigantnih radova. Svoj su umjetnički stav artikulirali u različitim medijima – od slike, videa, glitcha do intervencija u prostoru. Svako njihovo djelo ponaosob skriva novu priču te otvara drugačiji, nov pogled. Radove ovih studentica i studenata svojim je tekstualnim elaboracijama popratilo pet studentica Odsjeka za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta u Splitu. Izmjenom iskustava i spoznaja iz polja umjetnosti – napose o umjetničkim i kustoskim istraživanjima fenomena greške te njegovim promišljanjima u najširem spektru mogućnosti – studentice i studenti su ostvarili kvalitetnu komunikaciju, ali i kontakte vrijedne za njihove buduće susrete.

 

Svoje radove ovom prilikom izlažu: Marija Bebić, Mihael Frančić, Ana Heski, Mia Hržić, Mak Hubjer, Marija-Ana Miše, Marina Mužinić, Anna Perlain, Marija Petrović, Matea Rančić, Palmina Roglić, Anamaria Totić, Fani Vidović, Kristijan Vrdoljak i Marieta Vulić, a tekstualne osvrte pišu: Barbara Ćatipović, Matea Krivić, Mia Miošić, Blaženka Miše i Željka Vuko.

­­

Radni proces izložbe mentorirali su profesori Nina Ivančić, Vedran Perkov, Viktor Popović i Neli Ružić uz asistente Sonju Gašperov, Petra Katavića, Anitu Miloš i Josipa Šurlina sa Umjetničke akademije – Odsjeka za slikarstvo te profesor Dalibor Prančević s Filozofskog fakulteta – Odsjeka za povijest umjetnosti.