Postupak odobravanja i vrednovanja programa cjeloživotnog učenja

POSTUPAK ODOBRAVANJA  PROGRAMA CJELOŽIVOTNOG UČENJA

CILJ POSTUPKA: Postupak vrednovanja programa cjeloživotnog učenja provodi se kako bi se utvrdilo da li predloženi programi ispunjavaju nužne uvjete i standarde kvalitete za odobravanje programa cjeloživotnog obrazovanja. Vrednovanje prijedloga programa cjeloživotnog učenja provodi se sa svrhom dodjeljivanja ECTS bodova ili certifikata.

OPIS PROVEDBE POSTUPKA: Postupak vrednovanja programa cjeloživotnog obrazovanja provodi se sukladno Pravilniku o vrednovanju programa koji se temelje na načelima cjeloživotnog učenja Sveučilišta i to za:

  • razlikovne obveze studenata za potrebe promjene studijskog programa i/ili upisa na studij, dovršetka ranije započetog studija i priznavanja kompetencija stečenih izvan studijskog programa, a koje su uvjet za sudjelovanje na studiju (s time da se postupak prijave, priznavanja i vrednovanja prethodno stečenih skupova ishoda učenja koji su stečeni neformalnim i informalnim učenjem propisuje pravilnikom na državnoj razini), kojima je nositelj sastavnica Sveučilišta u Splitu (dalje: sastavnica nositelj), osim razlikovnih obveza koje su sastavni dio studijskog programa i/ili se izvode u okviru studiranja na studijima i/ili kod kojih polaznici imaju status studenta, a na koje se primjenjuju propisi koji uređuju kriterije/uvjete vrednovanja studijskih programa,
  • druge programe sastavnica nositelja kod kojih je predviđeno stjecanje ECTS bodova.

OPIS PROVEDBE POSTUPKA NA RAZINI AKADEMIJE:

Nastavnik ili predstojnik odsjeka koji je predlagatelj programa cjeloživotnog učenja pokreće postupak odobravanja na način da Odboru za kvalitetu Akademije pošalje cjelokupnu dokumentaciju prema Pravilniku o vrednovanju programa koji se temelje na načelima cjeloživotnog učenja Sveučilišta, osim Odluke Vijeća Akademije o prihvaćanju programa cjeloživotnog učenja, najkasnije 6 mjeseci prije početka izvođenja programa cjeloživotnog učenja.

Preporuka Odbora je da se dokumentacija o prijedlogu pokretanja programa cjeloživotnog učenja Odboru pošalje i ranije od naznačenog datuma jer se zbog mnogobrojnih razina odlučivanja postupak vrednovanja i usvajanja može odužiti.

  1. Zahtjev za odobravanje programa cjeloživotnog učenja (OBRAZAC)

(Zahtjev ispunjava predlagatelj programa: nastavnik ili predstojnik odsjeka)

  1. Elaborat programa na hrvatskom i na engleskom jeziku (OBRAZAC HR, OBRAZAC EN )

(Elaborate ispunjava predlagatelj programa: nastavnik ili predstojnik odsjeka)

  1. Potpisane suglasnosti nastavnika i suradnika koji će sudjelovati u programu (OBRAZAC)

(Elaborate priprema predlagatelj programa: nastavnik ili predstojnik odsjeka)

  1. pozitivne recenzije najmanje dva neovisna recenzenta od kojih niti jedan ne smije biti zaposlenik Akademije, ispunjene sukladno posebnom obrascu za recenziju programa (OBRAZAC HR, OBRAZAC EN) u kojem utvrđuje ispunjava li program nužne uvjete i standarde izvođenja, procjenjuje kvaliteta i izvedivost programa, a koje obvezno posebno vrednuju:
    • može li se obrazloženje bodovne vrijednosti izražene u ECTS-u prihvatiti s obzirom na elemente opisa programa, a sukladno važećim propisima koji vrijede za studijske programe,
    • hoće li se njegovim izvođenjem osigurati realizacija postavljenih ciljeva programa,
    • osigurava li struktura programa predviđene ishode učenja,
    • postoje li interni mehanizmi za praćenje kvalitete postignutih ishoda učenja,
    • odgovara li trošak izvođenja programa njegovu sadržaju.

(Recenzije pribavlja predlagatelj programa: nastavnik ili predstojnik odsjeka)

 

POSTUPAK VREDNOVANJA:

  1. Voditelj Odbora za kvalitetu provjerava potpunost i ispravnost* dokumentacije, ukoliko dokumentacija nije potpuna traži nadopunu iste od predlagatelja programa u roku od 15 dana.

* NAPOMENA: Elaborati studijskih programa javno su dostupni na mrežnim stranicama Sveučilišta i Akademije. Osim ispravno navedenih podataka dostavljena dokumentacija mora biti lektorirana. Veličina i font slova trebaju biti ujednačeni. U dokumentu Elaborat studijskog programa potrebno je ispravno popuniti naziv Akademije, datum izrade elaborata, zaglavlje sa punim nazivom studijskog programa. U tablicama Popis obveznih i izbornih predmeta izbrisati retke koji su  prazni. Voditi računa da se forma tablica ne poremeti prilikom unosa podataka.

  1. Nakon dostave dokumentacije Odbor u roku od 30 dana održava sjednicu na kojoj članovi Odbora razmatraju dostavljenu dokumentaciju i procjenjuju da li predloženi program cjeloživotnog učenja treba poslati predlagatelju na dopune i dorade. Rok za uskladbu predloženih studijskog programa sa prijedlozima Odbora je 30 dana*.

*Ukoliko dokumentacija niti nakon zahtjeva nadopune nije ispravna Odbor neće istu dalje razmatrati u tekućoj akademskoj godini.

  1. Odbor donosi odluku o prihvaćanju ili odbijanju predloženog programa cjeloživotnog obrazovanja. Prihvaćeni Elaborat programa cjeloživotnog obrazovanja se prosljeđuje Vijeću na daljnje postupanje. Ukoliko se zahtjev pokretanjem programa cjeloživotnog obrazovanja usvoji na vijeću Akademije, dekanat odluku Vijeća i materijale programa cjeloživotnog obrazovanja dostavlja na daljnje postupanje Povjerenstvu za studije.

OPIS PROVEDBE POSTUPKA NA RAZINI SVEUČILIŠTA:

Postupak vrednovanja programa pokreće se prijedlogom za davanjem odobrenja programa koji Akademija podnosi Povjerenstvu za studije Sveučilišta.

Uz prijedlog je Akademija dužna dostaviti sljedeće dokumente:

  1. Odluku vijeća Akademije o osnivanju/izvođenju programa te dokument u kojem je sadržana prethodna procjena Odbora za kvalitetu Akademije

(Odluku sastavlja tajništvo Akademije nakon usvajanja elaborata programa cjeloživotnog učenja na vijeću Akademije)

  1. Zahtjev za odobravanje programa cjeloživotnog učenja (OBRAZAC)
  2. Elaborat programa na hrvatskom i na engleskom jeziku (OBRAZAC HR, OBRAZAC EN )
  3. Potpisane suglasnosti nastavnika i suradnika koji će sudjelovati u programu (OBRAZAC)
  4. pozitivne recenzije najmanje dva neovisna recenzenta od kojih niti jedan ne smije biti zaposlenik Akademije, ispunjene sukladno posebnom obrascu za recenziju programa (OBRAZAC HR, OBRAZAC EN).

Povjerenstvo imenuje izvjestitelja koji će Povjerenstvu dostaviti izvješće o prijedlogu programa, a Povjerenstvo će donijeti mišljenje i prijedlog Senatu Sveučilišta u Splitu o odobrenju/neodobrenju programa.

Senat će na temelju mišljenja Povjerenstva donijeti odluku o odobrenju/neodobrenju programa.

DINAMIKA PROVOĐENJA POSTUPKA: Prema potrebi

ODGOVORNI: Nastavnici predlagatelji programa cjeloživotnog učenja, Predstojnici odsjeka, Prodekani za nastavu, Odbor za kvalitetu, Vijeće Akademije, Povjerenstvo za studije, Senat

REFERENTNI POKAZATELJ: Prihvaćene odluke o usvojenim prijedlozima programa cjeloživotnog obrazovanja

JAVNOST REZULTATA: Rezultati su dostupni svim dionicima preko mrežnih stranica Akademije i Sveučilišta

 

POSTUPAK VREDNOVANJA PROGRAMA CJELOŽIVOTNOG UČENJA OD STRANE POLAZNIKA

CILJ POSTUPKA Cilj postupka je utvrditi zadovoljstvo i stavove polaznika o programu cjeloživotnog učenja kako bi se ukazalo na mogućnosti poboljšanja kvalitete cjelokupnog programa.

Vrednovanje programa cjeloživotnog učenja obvezan je provesti nastavnik voditelj programa.  

OPIS PROVEDBE POSTUPKA Postupak se provodi sukladno čl. 13. st. 1. Pravilnika o vrednovanju programa koji se temelje na načelima cjeloživotnog učenja Sveučilišta u Splitu prema kojoj je sastavnica nositelj programa dužna provoditi anonimnu anketu polaznika programa s ciljem vrednovanja provedenog programa, a u skladu sa važećim standardima kvalitete. Sastavnica jedanput godišnje izvješćuje Centar za unaprjeđenje kvalitete Sveučilišta o provedenim programima, a između ostalog izvješće sadrži i rezultate provedenih vrednovanja.

Izvješće ispunjava nastavnik voditelj programa cjeloživotnog učenja na Obrascu Izvješća programa cjeloživotnog učenja nakon čega, najkasnije 30 dana nakon završetka programa cjeloživotnog učenja, Izvješće dostavlja voditelju Odbora za kvalitetu.

Izvješće se usvaja na sjednici Akademijskog vijeća.

Ured za kvalitetu na temelju prikupljenih izvješća izrađuje sumarno izvješće o provedenim programima cjeloživotnog učenja u prethodnoj akademskoj godini koje uključuje i rezultate provedenih vrednovanja te mjere za poboljšanje. Izvješće se prezentira i usvaja na sjednici vijeća Centra te Senata.

DINAMIKA PROVOĐENJA POSTUPKA Prema potrebi, nakon svakog održanog programa cjeloživotnog učenja

ODGOVORNI: Akademija, Ured za kvalitetu, Centar, Senat

REFERENTNI POKAZATELJ Izvješće o provedenim programima cjeloživotnog učenja usvojeno na sjednici Vijeća Akademije, Centra za kvalitetu i Senata

JAVNOST REZULTATA O načinu objave rezultata odlučuje rektor odnosno dekan Akademije.