Na 15. hrvatskom trijenalu kiparstva, otvorenom u utorak, 25. studenog 2025. u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, Posebno priznanje Ocjenjivačkog suda dodijeljeno je prof. art. (T) Viktoru Popoviću, nastavniku na Odsjeku za slikarstvo, za prostornu instalaciju „Bez naziva (Arhiv Gliptoteka)”.
Priznanje je dodijeljeno za umjetničku refleksiju specifičnih okolnosti održavanja ovogodišnjeg Trijenala, obilježenog privremenim izmještanjem manifestacije iz Gliptoteke HAZU-a zbog obnove nakon potresa. U obrazloženju Ocjenjivačkog suda istaknuto je autorovo predočavanje odsutnosti i izmještenosti muzeja i same manifestacije, izgradnja specifičnog prostornog narativa te kritičko promišljanje muzejske institucije, kao i pitanja vidljivosti i nevidljivosti muzejskog fundusa.
Uz navedeno priznanje, Umjetnička akademija u Splitu snažno je zastupljena i kroz samostalnu izložbu laureata 14. trijenala, red. prof. art. Lorena Živkovića Kuljiša s Odsjeka za kiparstvo, pod nazivom „Bez riječi”, kao i sudjelovanje doc. art. Lane Stojičević (Odsjek za likovnu kulturu i likovnu umjetnost) te asist. Josipa Šurlina (Odsjek za slikarstvo).
Veliku nagradu XV. trijenala hrvatskog kiparstva osvojio je Kristian Kožul za rad „Barjaci (1573)”, dok su tri jednakovrijedne nagrade Trijenala dodijeljene Petru Popijaču za rad „Polje”, Marini Rajšić za rad „Pauzirane čestice Lipe” te Igoru Rufu za rad „Bernardi u mirovini”.
Nagradu Ljevaonice umjetnina Ujević osvojila je Marija Josipović za rad „Posude obnove”, Nagradu Goranske kiparske radionice Lokve, koja omogućuje sudjelovanje u sazivu GKR Lokve 2026. godine, Vjekoslav Filipović za rad „Kombo KOR 2”, dok je Nagradu Hrvatske sekcije Međunarodnog udruženja likovnih kritičara (AICA) osvojio Miran Blažek za rad „Alignment”.
Čestitamo nagrađenima!
Tijekom trajanja izložbe planiran je bogat popratni program stručnih vodstava i diskurzivnih događanja.
Kustoski koncept izložbe potpisuju Tihana Boban i Filip Turković-Krnjak iz Gliptoteke HAZU-a te Jasmina Fučkan iz Muzeja suvremene umjetnosti, dok je likovni postav oblikovao Antun Sevšek.
Izložba ostaje otvorena do 1. veljače 2026.