Glazbena teorija, Kompozicija – dodatne provjere

Pravo natjecanja za upis u I. godinu sveučilišnih preddiplomskih studija Glazbene teorije i Kompozicije imaju kandidati/kandidatkinje koji zadovoljavaju kriterije za upis prema Općim uvjetima Natječaja kojeg raspisuje  Sveučilište u Splitu. Na studij će se upisati kandidati i kandidatkinje koji postignu najbolji uspjeh u postupku prijava i rangiranja uz poštivanje razredbenog praga te kvota propisanih Općim uvjetima Natječaja.

Dodatne provjere sastoje se od sljedećih elemenata:

PISMENI ISPIT

  • TEORIJA
    • Tonski sustav (oktave).
    • Bilježenje nota u violinskom, basovskom, sopranskom, altovskom i tenorskom ključu.
    • Durske ljestvice, prirodne, harmonijske i melodijske molske ljestvice.
    • Dorski, frigijski, lidijski, miksolidijski i eolski način.
    • Melodijski intervali – ulazno i silazno.
    • Durski, molski, smanjeni i povećani kvintakordi, njihovi obrati i mnogostranost u duru i harmonijskom molu.
    • Septakordi na svim stupnjevima durske ljestvice te harmonijske i melodijske molske ljestvice i njihovi obrati.
    • Bilježenje notnih vrijednosti i stanki u jednostavnim i složenim mjerama.
    • Oznake za tempo, dinamiku i način izvođenja.
  • SOLFEGGIO – DIKTAT
    • Jednoglasni diktat – niz tonova jednakog trajanja, u intervalima do oktave, u srednjem registru.
    • Zapis intervala na zadanom tonu.
    • Zapis akorada (kvintakorda i obrata, dominantnog septakorda i obrata, sporednih septakorda) na zadanom tonu.
    • Jednoglasni diktat: primjer u stilu baroka ili bečke klasike.
    • Dvoglasni diktat: primjer vokalno-polifonog tipa.
    • Diktat na jednom tonu: primjer jednostavnije ritamske strukture.
  • HARMONIJA
    • Četveroglasna harmonizacija zadanoga neobilježenog basa.
    • Četveroglasna harmonizacija zadanoga soprana.
  • KONTRAPUNKT
    • Na zadani cantus firmus izraditi u drugom i trećem glasu kombinaciju vrsta.
    • Na zadani cantus firmus izraditi u drugom i trećem glasu contrapunctum floridum.

PRAKTIČNI ISPIT

  • SOLFEGGIO
    • Pjevanje s lista primjera iz glazbene literature baroka ili bečke klasike.
  • HARMONIJA NA KLAVIRU
    • Izvedba četveroglasne harmonizacije zadanog soprana – bez priprave
    • Izvedba četveroglasne modulacije sa zadanim tonalitetima – bez priprave.
  • KLAVIR
    • Jedna etida – J. B. Cramer: III ili IV svezak, C. Czerny: op. 740  ili teža od ovih.
    • J. S. Bach: Jedna troglasna invencija (osim br. 6 i 15), Tri stavka (Allemande, Sarabande, Gigue) Francuske suite ili Preludij i fuga iz Das Wohltemperierte Klavier
    • Jedna cijela sonata W. A. Mozarta (osim K.V. 545) ili L. van Beethovena (osim op. 49).

Program nije nužno izvoditi napamet.

BODOVANJE

Bodovi za uspjeh u srednjoj školi računaju se na temelju prosjeka ocjena od 1. do 4. razreda pomnožen sa dva (maksimalno 10 bodova).

Razredbeni prag na pismenom i praktičnom ispitu iznosi 55 bodova.

Eliminacijski faktor je Solfeggio – Diktat za studij Glazbene teorije i studij Kompozicije.

Za studij Kompozicije eliminacijski faktor su i vlastiti kompozitorski radovi koje kandidati i kandidatkinje dostavljaju u Studentsku referadu uz Prijavu za Dodatne provjere.

  maksimalan
broj bodova
Diktat 15
Solfeggio (pjevanje) 15
Klavir 15
Teorija 10
Harmonija 15
Harmonija na klaviru 10
Kontrapunkt 10
UKUPNO: 90
Loading...