30. svibnja 2022.

Četiri predavanja dr. sc. Branke Kopecki i Slobodana Radosavljevića, gostujućih profesora s Université du Québec à Trois-Rivières (Kanada)

U okviru programa Erasmus+ i suradnje Umjetničke akademije u Splitu i Université du Québec à Trois-Rivières (Kanada), gostujući profesori dr. sc. Branka Kopecki i Slobodan Radosavljević održat će četiri predavanja za nastavnike i studente Akademije. Predavanja će se održati 1. i 2. lipnja 2022. godine (srijeda i četvrtak), a ulaz je slobodan. Gostovanje kanadskih profesora organizira doc. art. Vedran Perkov s Odsjeka za slikarstvo, na čiju je inicijativu i uspostavljena suradnja s ovim inozemnim visokim učilištem.  

Raspored predavanja

srijeda, 1. lipnja 2022. (velika učionica u prizemlju Akademijine zgrade u Zagrebačkoj, 12 – 14 sati)

  • „Doktorski studiji u umjetnosti: struktura studija, metodologijski i pedagoški pristupi u polju istraživačke kreacije“ (B. Kopecki)
  • „Interdisciplinarni pristup u okviru doktorskih studija u polju istraživačke kreacije: arhitektura i vizualna umjetnost“ (S. Radosavljević)

  četvrtak, 2. lipnja 2022. (velika učionica u prizemlju Akademijine zgrade u Zagrebačkoj, 12 – 14 sati)

  • „Odnos teorije i prakticiranja u polju istraživačke kreacije na konkretnom primjeru doktorske teze koja implicira filozofiju i fotografiju“ (B. Kopecki)
  • „Umjetnost i tehnologija: open-source programi za audio-vizualnu kreaciju“ (S. Radosavljević)

 

O predavačima

Branka Kopecki Nakon studija komparativne književnosti i filozofije, Branka Kopecki objavljuje kritike i eseje u raznim umjetničkim časopisima i dnevnim novinama u Bosni i Hercegovini. Do 1994. godine radi kao novinar u kulturnoj rubrici sarajevskog lista Oslobođenje. Od 1995. živi u gradu Québec u Kanadi, gdje 2007. završava doktorski studij u području vizualnih umjetnosti i povijesti umjetnosti na Sveučilištu Laval. Od 2009. godine redovni je profesor na Université du Québec à Trois Rivières. Njezina karijera je obilježena brojnim nagradama i priznanjima, a njezin umjetnički rad je, uz potporu kanadskih nacionalnih fondova za umjetnost i istraživačko stvaralaštvo, prezentiran u Kanadi, Francuskoj, Meksiku, Kolumbiji, Kini, Španjolskoj, Srbiji i Hrvatskoj. Svoju istraživačku karijeru Kopecki je gradila u okrilju raznih istraživačkih timova: Grupa URAV (UQTR), Laboratorij za estetska istraživanja (UQTR), CEAC (Centar za studije suvremene umjetnosti u Francuskoj), Društvo kanadskih estetičara i BHAAAS (Bosnian-Herzegovinian American Academy of Arts and Sciences sa sjedištem u SAD-u), čiji je član Upravnog odbora od 2019. Tijekom posljednjih dvadeset godina objavila je brojne eseje i kritike na temu suvremene umjetničke produkcije. Svojom vizualnim radom, koji uključuje fotografiju, video, crtež, slikarstvo i skulpturu često ujedinjene u varijabilni dispozitiv, Kopecki istražuje tematsku konfuziju slike, njezine vremenske i čulne manifestacije, kao i kulturne i ikono-grafičke reference u raznim vremenskim i prostornim kontekstima. Svojim umjetničkim i akademskim angažmanom Branka Kopecki potiče afirmiranje umjetničkog djela kao specifične forme ljudskog djelovanja čija se ontološka vrijednost, neovisno od svake interpretacije, ogledava u njegovom osebujnom i misterioznom prisustvu.   Slobodan Radosavljević Slobodan Radosavljević je rođen u Sarajevu, a od 1996. godine živi i djeluje u Kanadi. Nakon studija na sarajevskoj Akademiji likovnih umjetnosti, obrazovanje nastavlja na Sveučilištu Laval u gradu Québec, gdje diplomira na studiju iz grafičkih komunikacija i magistrira multimediju. Godine 2004. osniva tvrtku za tehnološke komunikacije Boite Bleue, a od 2009. godine predaje nove medije na Odsjeku za filozofiju i umjetnost na Université du Québec à Trois- Rivières. Nastavljajući trenutno doktorski studij iz vizualnih umjetnosti i arhitekture na Sveučilištu Laval, Radosavljević svoj umjetničko-istraživački rad razvija i kao aktivni član istraživačkih grupa: URAV (UQTR), GRAP (Sveučilište Laval), EDS (Institut za životnu sredinu, razvoj i društvo) i CRAD (Istraživački centar za planiranje i razvoj). Od 2019. godine aktivni je član BHAAAS-a (Bosnian-Herzegovinian American Academy of Arts and Sciences). Rezultati njegovih istraživanja su predstavljeni na brojnim simpozijima, između ostalog na Bijenalu numeričke imaginacije u Aix en Provence u Francuskoj, jednom od najznačajnijih događaja u području umjetničke produkcije i tehnologije. Radosavljević je aktivno sudjelovao u formiranju i razvoju centra za akademska istraživanja (LAMIC na Sveučilištu Laval ) i centra ArtLab na Université du Québec à Trois- Rivières u kome je uspostavljena suradnja između Odsjeka filozofije i umjetnosti i Odsjeka za industrijsko inženjerstvo. Vrlo aktivan u umjetničkom miljeu, Radosavljević je član umjetničkog centra La bande video i umjetničkog centra La Chambre blanche, čiji je i predsjednik Upravnog odbora. Za svoja tehnološka istraživanja u području prenošenja slike i za svoj umjetnički rad u području fotografije primio je značajne kanadske nagrade i priznanja. Izlagao je u Kanadi, Francuskoj, Meksiku, Kolumbiji, Kini, Hrvatskoj i Srbiji. Posljednjih 15 godina istraživanje Slobodana Radosavljevića je usmjereno ka problematici arhitekture i odnosu realnih i virtualnih prostora u direktnoj vezi s razvojem novih tehnoloških mogućnosti u kontekstu interdisciplinarnog metodološkog pristupa. Rezultati njegova istraživanja koji se bave fizičkim ambijentom prostora svoju primjenu nalaze u arhitekturi, vizualnoj umjetničkoj produkciji, muzeologij i teatru. Njegova osnovna preokupacija u svim tim poljima je suštinski odnos između prostorne i vremenske mobilnosti slike i interaktivnosti.  

Ciljevi